ストローマン * Story relay "Plastic Straw Man"

"Plastic Straw Man" is about 75mm of height.
His weight is too light, so couldn't measure correctly by the kitchen scale.
His real name is Jack. 
He was born from the plastic straw of Eric used.
Jack is glad that Eric gave the new life. 
He has great ability which absorbs knowledge.
I want a different person to consider continuation of this story.
You can tell your different story.

リレー・ストーリー
 ストローマンは身長約75mm。体重は軽過ぎて、キッチンスケールでは正確に計れなかった。
彼の本名はジャック。エリックという男の子の使ったストローから生まれた。
ジャックはエリックが新しい命をくれたことを喜んでいる。


 私はこの話の続きは別の人に考えて貰いたいと思います。
それぞれに違う―あなたのストーリーを。

 私の男の子のイメージは・・・
これは10年前にニュートンの子どもの頃をイメージして描いたものです。
 「ストローマン」=藁人形は詭弁(論点のすり替え)のことを指す場合もあるらしいのですが、このストローはプラスチック製ですし(笑)、オズの魔法使いのかかしはエメラルドシティーの王様になるんでしたよね。脳みそが欲しいということは、考えてみると意欲的な人なんです。きっと子どものように好奇心いっぱいでストローのように知識を吸い取ってしまうのでストローマンなのかもしれません。

Popular Posts